dijous, 9 d’octubre del 2014

NOVETATS DE TARDOR 1 / El misteri Cro


Molts ja coneixeu els protagonistes d'aquesta sèrie. Són tres germans i plegats formen una agència de detectius molt i molt especial. L'Adrià és una cosa així com el cap, per això pren les decissions, tot i que és una mica distret. L'Èlia és molt aplicada i sempre duu al dia les seves obligacions detectivesques. I l'Àlex, que només té sis anys, té els seus propis trucs, molt originals, per resoldre els casos. 
Aquest cop hauran de fer front a un misteri doble: un anell -valuós- desaparegut i una presència nocturna. També hi ha una àvia que fa croquetes i dos gats acabats d'arribar a la família. I molt sentit de l'humor, com tenen per costum.


Ja he dit alguna vegada que aquests personatges i aquests llibres no són, de cap manera, un més. Fa uns dies ho vaig explicar a Facebook, però ara jo faré aquí. Conec molt bé aquests tres germans: són el millor que he fer a la meva vida. L'Adrià, l'Èlia i l'Àlex són els meus tres fills. Els vaig fer protagonistes d'aquests llibres en part perquè volia retenir la seva infància. No és que no vulgui que creixin, és que no vull oblidar com són mentre creixen. I també perquè penso que aquestes novel·les congelen aquesta part de la seva vida, la conserven en petits bocins perquè el dia que ells siguin grans (i potser jo ja no hi sigui) puguin recuperar-la, recordar com eren, com érem, com els estimem. Potser adonar-se que van ser el millor de la vida de la seva mare, sempre tan atrafegada, sempre anant amunt i avall, sempre envoltada de llibres.

Ja veieu.
Això és aquesta col·lecció per mi.
Tant de bo us faci riure molt. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada